ویدئو | وقتی خواننده‌های مطرح کشور برای امام رضا(ع) می‌خوانند ویدئو | گل‌آرایی حرم مطهر رضوی به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت ویژه برنامه‌های حرم مطهر در شب میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر اعلام شد ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت دهه کرامت + جزئیات شباهت‌های حضرت معصومه (س) با حضرت زهرا (س) حضرت معصومه (س) مظهر یک دختر اجتماعی در معنای دینی و اسلامی مشهدالرضا(ع)، میزبان همایش ملی «رویش امید» | رحیم‌پور ازغدی: حقوق زن و کودک، بزرگ‌ترین خط قرمز اسلام است  عطر شادی در بهشت هشتم پیچیده است | آغاز جشنی به بزرگی کرامت امام مهربانی‌ها + تصاویر رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) همزمان با آغاز دهه کرامت + فیلم و عکس حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت کشف یک آغوش امن سیده جلیله فاطمه‌معصومه (س) برکتی به نام دختر | آنچه باید درباره شأن دختران در باور‌های دینی بدانیم طوفان به تاسیسات برق در مشهد و دو شهرستان خراسان رضوی خسارت زد نشست هم‌اندیشی کمیته علمداران شورای هیئات مذهبی مشهد برگزار شد مروری بر جایگاه و نقش زنان مسلمان در تاریخ صدر اسلام
سرخط خبرها

مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام «سید جعفر ماهرخسار» برگزار شد | وداع با سید مرثیه‌خوانان حرم رضوی

  • کد خبر: ۱۸۹۲۷۶
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام «سید جعفر ماهرخسار» برگزار شد | وداع با سید مرثیه‌خوانان حرم رضوی
مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت‌الاسلام «سید جعفر ماهرخسار» ذاکر اهل‌بیت(ع) و مرثیه‌خوان حرم مطهر رضوی از مقابل مهدیه مشهد آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت‌الاسلام سید جعفر ماهرخسار، ذاکر اهل‌بیت(ع) که صدایش برای زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به نوایی ماندگار مبدل شده بود، از مقابل مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی آغاز شد.

سید جعفر ماهرخسار  روز گذشته، ۲۴ مهر، دعوت حق را لبیک گفت. شاید کمتر کسی از زائران حرم مطهر رضوی را بتوان یافت که وقتی برای زیارت به حرم آمده، صدای دلنشین مرحوم ماهرخسار را نشنیده باشد یا در مراسم مختلف حرم مطهر، قابی از تصویر او را در ذهن خود ثبت نکرده باشد. او معتقد بود «از عناوین جهان، مرثیه‌خوان ما را بس» و تا پایان عمر بر سر همین عهد خود، محکم و استوار ماند. اما روز گذشته و پس از سال‌ها خدمت و عرض ارادت به آستان ائمه معصومین (ع) دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت.

او که سالها پیش، نخستین مدح و ثنای خود در حرم مطهر رضوی را با این شعر مرحوم دکتر «قاسم رسا» ملک الشعرای آستان قدس رضوی آغاز کرده بود که می گفت:
این رضا کیست که عالم همه خوشنود از اوست
این رضا کیست که بر درد دل خلق دوا است
ای ظریفی که تو را پشت و پناهی نبود
شو پناهنده به شاهی که معین الضعفا است

در مراسم نیز نوحه خوان و ذاکر اهلبیت (ع) و علی الخصوص حضرت زهرا (س) و امام رضا (ع) بود و در جای جای مراسم تشییع، صدای ماندگار این ذاکر اهلبیت برای شرکت کنندگان در مراسم پخش می شد.

شرکت کنندگان در مراسم، هنوز صدای آن ذاکر اهلبیت (ع) را از یاد نمی برند که برای زائران حرم رضوی می خواند:

در این دیار هر که بیاید غریب نیست
هرکس که دلشکسته بود، بی نصیب نیست
اینجا که میرسی نفست تازه می شود
دلداده می شوی و دلت بی نصیب نیست
هرکس گوشه ای به نیایش نشسته است
سنگ صبور این همه دل، بی حبیب نیست
آب حیات آب شفا دارد این حریم
این خطه را نیاز به ناز طبیب نیست
اینجا دعا به اوج اجابت رسیده است
اینجا دمی به جز دم امن یجیب نیست
اینجا پر از صدای هجوم ملائک است
اینجا صدای هیچ غریبی غریب نیست

همزمان با تشییع پیکر این پیرغلام اهلبیت (ع) پیکر مرحوم «سید هاشم فراش‌باشی آستانه» پدر شهید «سید حمیدرضا فراش‌باشی آستانه» از شهدای جنگ تحمیلی که روز گذشته دار فانی را وداع گفته بود، تشییع شد.

پیکر مرحوم ماهرخسار پس مراسم خطبه‌خوانی و اقامه نماز توسط آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، در صحن آزادی حرم مطهر رضوی در خاک آرام گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->